Diş Eti Bakımı

diş eti bakımı

Diş Eti Bakımı

Sağlıklı dişler önemlidir, ancak sağlıklı diş etleri olmadan bu dişler kafamızda kalmaz. Bir sonraki  diş temizliğinde diş hekiminize dikkat edin; her zaman hastalarının diş etlerini kontrol ederler. Çoğu zaman, diş hekimi olmayan bizler bunu unutmuş gibi görünüyor. Diş hijyeni ürünlerinin tanıtımına bile yansır; parlayan dişlere yoğun bir şekilde odaklanır ve diş etlerine en az dikkat çeker (sadece göz alıcı değildir). Akıllı para, yine de, ağızlara daha bütünsel bir yaklaşımda, ayrı bileşenler olarak yaklaşmak yerine onunla bütünüyle ilgileniyor.

Örneğin, diş etlerinize yönelmenin en iyi zamanı ve yöntemi dişlerinizi fırçalamakla mükemmel bir şekilde örtüşür. Diş hekimleri dişlerimizi fırçalarken diş etlerimizi fırçalamamızı her zaman söyler ve bu yüzden: diş fırçasının diş etlerinizdeki yumuşak dairesel hareketi, onları uygun şekilde sert tutmaya yardımcı olur ve dokuyu sağlıklı büyümeye doğru uyarır. Sadece bu değil, diş etlerini fırçalamak da gıda partiküllerini ve bakterileri çıkarır.

Diş etlerimize özen gösterdiğimizde, sadece onları hissetmeye ve sağlıklı görünmeye devam etmiyoruz. Diş etlerine özel olarak, onları uygun şekilde korumadığımızda gelişebilecek hastalıklar vardır. Gıda parçacıkları bakterileri toplamak ve beslemek için bırakıldığında, bu bakteriler diş etlerimizin etine zarar veren atıkları serbest bırakır. Bu yeterince kötü, ama yeterince uzun süre gözetimsiz bırakıldığında, bakteriler diş etlerinin dokusuna geçebilir ve enfekte edebilir, hatta potansiyel olarak çene kemiğine girebilir.

Diş eti iltihabına (kabarıklaştıklarında ve daha kolay kanamaya başladığında) diş eti iltihabı denir. Bu, diş etlerinizde gelişen bakterilerin erken sonucudur. Tedavi edilmezse, diş eti iltihabı periodontitise yol açabilir – tam teşekküllü dişeti hastalığı. İşler bu aşamaya geldiğinde, dişlerinizi yerinde tutan şeylerin risk altında olduğu anlamına gelir. Dişlerinizi bağlayan kemik ve çevresindeki doku, diş etlerinin derinliklerine doğru ilerlerken bakterilerin enfeksiyonu nedeniyle hasar görebilir.

Neyse ki, hem diş eti iltihabı hem de periodontitis tedavi edilebilir. Diş eti iltihabı tedavisi nispeten basittir ve genellikle sadece ağzınızı temiz bir ortama geri yüklemeyi gerektirir. Birkaç haftalık uygun günlük ağız bakımı ve bir  diş temizliğinden sonra, diş eti iltihabı belirtileri ortadan kalkmalıdır. Periodontitis, tedavisi için oldukça karmaşık olabilir. Hala ağzını temizlemeyi ve bu şekilde tutmayı içerir, ancak bazı durumlarda ameliyat dahil olmak üzere daha yoğun tedavi gerektirebilir.

Bu hastalıklara en iyi yaklaşım önleyicidir. Hayattaki birçok problem gibi, bu hastalıklardan da tedavi edilenden daha kolay kaçınılır. İki kez diş temizliği, günde iki kez fırçalama ve günde bir kez diş ipi kullanımı diş etlerinizi sağlıklı tutmalıdır. Dişlerinizi ve dişlerinizi fırçaladığınızdan emin olun.