İmplantların Yan Etkileri

İmplantların Yan Etkileri ; Eksik dişleriniz varsa, diş implantı ameliyatını düşünüyor olabilirsiniz. Dental implantlar kalıcı, doğal his veren bir diş değiştirme seçeneğidir. Dental implant tedavisi küçük oral cerrahi gerektirdiğinden, prosedürle ilişkili bazı potansiyel yan etkiler vardır.

İmplantların Yan Etkileri

Dental implant cerrahisinin kendisi minimal invaziv olsa da, ameliyattan sonra beklenebilecek bazı yan etkiler vardır. Yan etkiler şunları içerir:

• Ağrı: Ağrı, dental implant cerrahisinin en yaygın yan etkilerinden biridir. Hastalar, insizyon bölgesi çevresindeki dişeti dokusunda ağrı, çene ağrısı ve hatta tedavi edilen bölge çevresinde yüz ağrısı hissedebilir. Bazı oral cerrahlar ağrı kesici ilaç reçete eder veya reçetesiz satılan bir seçenek önerir. Reçetesiz ağrı kesici ilaçlar kullanıyorsanız, ibuprofen gibi aspirin içermeyen seçenekler aramak önemlidir. Aspirin dental implant ameliyatından sonra kanama sorunlarına yol açabilir. Vücut iyileştikçe ağrı azalmalıdır. Ağrı azalmazsa veya kötüleşirse, bu bir enfeksiyon veya başka bir komplikasyon belirtisi olabilir ve derhal diş hekiminizin dikkatine sunulmalıdır.
  • Şişlik: Dental implant cerrahisinin bir diğer olası yan etkisi şişliktir. Şişme, iyileşme sürecinin doğal bir parçasıdır ve muhtemelen ameliyattan hemen sonra görülecektir. İnsizyon çevresindeki sakız dokusu içinde şişme olabilir veya bir diş implantının yerleştirildiği yüzün yan tarafındaki yüz dokusunda da görülebilir. Şişlik bölgesine hafifçe bir buz torbası koymak, onu azaltmaya ve ağrıyı hafifletmeye yardımcı olabilir. Ağrı gibi, tedaviyi takip eden günlerde şişme azalmalıdır. Şişme azalmaz veya kötüleşmezse, bu bir enfeksiyon veya başka bir komplikasyon belirtisi olabilir ve diş hekiminiz tarafından en kısa zamanda ele alınmalıdır.
  • Morarma:  Bazı hastalar dental implant ameliyatından sonra morarma yaşayabilir. Bazı hastalar çene çizgisi ve yanaklarda morarma yaşarlar. Genellikle, morarma içseldir ve bir veya iki hafta içinde çözülmelidir.

İmplantların Yan Etkileri ve Riskleri

Dental implantların yan etkilerini bilmenin yanı sıra, bu tedaviye başlamadan önce riskleri anlamak da önemlidir. Potansiyel riskler şunları içerir:

• Enfeksiyon:  Kesi bölgesini temiz ve bakterilerden arındırmak için önlemler alınmazsa, diş implantı ameliyatından sonra enfeksiyon meydana gelebilir. Ameliyat sonrası tüm talimatları takip etmek ve iyi ağız hijyeni uygulamak enfeksiyon riskini azaltabilir.
  • İmplant hatası: Çene kemiği implanta kaynaşmazsa dental implantlar başarısız olabilir. Enfeksiyon ve sigara kullanımı implant başarısızlığının önde gelen nedenleridir.
  • Geçici veya kalıcı sinir hasarı: Nadiren de olsa, dental implant cerrahisinde sinir hasarı meydana gelebilir, bu da etkilenen dokunun uyuşmasına veya karıncalanmasına neden olur.

Dental İmplant Cerrahisinin Sizin İçin Uygun Olduğunu Öğrenin

Dental implant cerrahisi hakkında daha fazla bilgi edinmek veya aday olup olmadığınızı öğrenmek için bizimle iletişime geçinizç