Mini Dental İmplantlar

Mini dental implantlar, daha geleneksel veya standart dental implantların eksikliklerini veya sorunlarını çözmek için tasarlanmış daha yeni bir tekniktir – daha az invaziv ve ağrılıdır, kemik grefti veya birden fazla ameliyat içermez, daha küçük alanlara sığabilir veya yerine kullanılabilir kesici dişler veya küçük azı dişleri gibi daha küçük dişler ve çoğu zaman daha ucuz olabilir.

Aslında mini dental implantlar, reçetesiz satılan ilaçlarla tedavi edilebilecek minimum ağrı ile bir veya iki gün içinde çalışmaya başlayabilir.

Bunların hepsi kulağa hoş geliyor mu?

Elbette.

Dahası, bazen ağzınızdaki mevcut alanın veya mevcut alanın boyutunun sadece mini bir implantın çalışacağı anlamına geldiğini de unutmamalısınız.

Diş hekiminiz, ihtiyaçlarınıza en uygun olanı size önerebilir.

Dişleriniz hasar görürse veya değiştirilecekse, büyük olasılıkla ağzınızdaki hasara, eksik dişlerin şekline, boyutuna ve türüne ve daha fazlasına bağlı olarak çeşitli seçenekleriniz vardır.

Mini dental implantlar mükemmel bir seçenek olabilir.

Normal diş implantlarına kıyasla benzer bir yapıya sahiptirler , ancak boyutları daha küçüktür ve kurulumu daha az invazif veya ağrılı olabilir.

Ayrıca genellikle kesici dişler, küçük azı dişleri yerine veya sadece daha küçük dişleri ve ağızları olan insanlar için kullanılırlar.

Hangi tip diş implantı veya prosedürün size ve benzersiz sorunlarınıza uygun olduğunu belirlemek oldukça kafa karıştırıcı görünebilir.

Bir dişinizi veya birkaç dişinizi kaybettiyseniz ve uzun vadeli bir çözüm bulmak istiyorsanız, ilk adımınız diş hekiminizle iletişime geçmek ve tüm seçeneklerinizi ve her birinin artılarını ve eksilerini gözden geçirmek olmalıdır.

Mini İmplantlar Nelerdir?

Mini diş implantları, kaybettiği dişleri yerine koymak isteyen ancak daha geleneksel restorasyon yöntemlerini yapmak istemeyen veya yapamayan kişiler için iyi bir seçenektir.

Düzenli implantlar için gerekli diş ameliyatından kaçınmak için birçok neden vardır; örneğin, çenenizde implantı destekleyecek kemik kütlesinden yoksun olabilirsiniz veya kesinlikle gerekli olmadıkça invazif ve ağrılı bir ameliyat olmak istemiyor olabilirsiniz.

Bir mini diş implantı tipik olarak geleneksel bir diş implantının yaklaşık yarısı kadardır, bu da bunların takılması daha kolay ve daha az acı verici olduğu anlamına gelir ve ayrıca geleneksel diş implantlarının gerektirdiği aynı miktarda çene kemiği kütlesine ihtiyaç duymazlar.

Bu, onları kaza veya hasar nedeniyle diş kaybından muzdarip yetişkinler veya rezorpsiyondan muzdarip yaşlı kişiler için mükemmel bir seçenek haline getirir.

Mini implantlar genellikle geleneksel köprüler veya protezlerden daha iyi bir seçimdir ve sadece onları yerleştirme işleminin daha az invaziv olması değil, aynı zamanda tipik olarak yalnızca tek bir randevu gerektiren daha hızlı bir prosedür olması gerçeğinin bir avantajı vardır.

Çoğu diş hekimi, küçük dişleri veya ağzı olan kişiler için, ön diş değiştirmeleri, küçük azı replasmanları veya başka şekilde dar bir alanda bulunan dişler için mini diş implantları kullanma eğilimindedir.

Çene kemiğinize geleneksel bir diş implantı gibi bir mini diş implantı da sabitlenir, böylece yüzün çökmesini ve diğer sorunları önlemeye yardımcı olabilir.

Mini İmplant Protezler Nelerdir?

Mini dental implantlar, çene kemiğinize tamamen gömülmeleri gerekmeyen küçük implantlardır.

Doğrudan çene kemiğinize vidalayan üç milimetre (3 mm) veya daha küçük çaplı tek bir katı parçadır.

Bu tip diş implantları benzer bir yapıya sahiptir ve standart diş implantlarına benzer, ancak boyutları daha küçüktür.

Genel olarak, mini dental implantlar iki parçadan oluşur – ucunda bir bilye bulunan titanyum bir direkten ve “dişi” çenenizde gömülü olan direk üzerine bağlayan O-halkalı bir soketten oluşurlar.

Mini implantların gerçek “implant” yönü bir kürdan kadar incedir ve şaşırtıcı derecede küçük görünür!

Bu tür implantlar çoğu diş tipinin yerini alabilir ve köprüler, protezler, sabit kuronlar yerine kullanılabilir ve hatta gevşek ve alt kemerli protezleri sabitleyebilir.

Titanyum, implantı çenenize sabitlemek için kullanılır – bu metal vücudunuza entegre edilebilir ve diş implantı takmak için kullanılan çubuk, doğal dişinizin hareketini taklit eder.

İyileşme süreci başladığında, kemiğiniz ve titanyumun kalıcı olarak kaynaşabileceğini unutmayın.

Mini implant protezler, daha güvenli ve rahat olmaları ve yeme, ısırma ve çiğneme açısından dişin daha doğal bir şekilde kullanılmasına imkan vermesi nedeniyle yapışkanlı protezler üzerinde diş protezi olarak kullanılmaktadır.

Çenenizde çok fazla kemik kütlesi kaybettiyseniz, çene kemiğinizin gerilemiş olsanız veya bir kaza veya çenenizle ilgili diğer sorunlardan dolayı hasar görmüş olsanız bile, mini implantlar dişlerinizin görünümünü geri kazanmanın harika bir yolu olabilir dişlerinizi yiyip başka türlü kullanabilmeniz ve belki de en önemlisi gülümsemenize olan güveniniz.

Temizlemek için çıkarmanız gereken geleneksel çıkarılabilir protezlerin aksine, yemek yerken veya dışarıdayken – ya da diğer utanç verici zamanlarda – çıkmaları konusunda endişelenmeniz gerekenden farklı olarak mini dental implantlar, uzun vadeli bir çözümdür. güveninizi yeniden kazanmanıza ve görünüşünüzü ve genel sağlığınızı iyileştirmenize yardımcı olur.

Diş İmplantları ve Mini İmplantlar

Eksik bir dişi değiştirmeniz gerekirse, köprüler, üst protezler veya yeni diş implantları dahil olmak üzere çeşitli seçenekler mevcuttur.

Bununla birlikte, belki de en düşük etki veya en kolay prosedür mini dental implantları içerir.

Standart diş implantlarından farklı olarak mini implantların çene kemiğine tam olarak gömülmesi veya takılması gerekmez ve kemik grefti gerektirmezler.

Çene ve dişlerinizin durumuna göre her türlü diş implantı protez yerine tercih edilebilir.

Diş köklerinin yokluğunda ortaya çıkan kemik kaybı olan çene kemiği çekilmesi olan hastalara genellikle mini implantlar önerilir.

Herhangi bir nedenle eksik bir dişi değiştirmeyi geciktirirseniz, kemik dokusunda bir kayıp yaşayabilirsiniz – çene kemiği çekilmesi veya çene kemiği çekilmesi – bu da standart diş implantları için geleneksel olarak uygun olmayabileceğiniz anlamına gelir.

Mini dental implant almanın avantajlarından bazıları, karmaşık flep diş cerrahisine ihtiyaç duymayacağınız (uzun ve ağrılı bir iyileşme süresine sahip olabilir), pahalı ve ağrılı kemik greftlerine ihtiyaç duymayacağınız, ağrı kesici ilaçlara daha az ihtiyaç duyacağınız gerçeğini içerir. İşlemden sonra (mini bir diş implantından kaynaklanan rahatsızlık, opiatlar veya diğer reçeteli ağrı kesicilerden ziyade genellikle reçetesiz satılan ilaçlarla giderilebilir) ve tüm süreç genel olarak daha ekonomiktir.

Geleneksel diş implantları daha dayanıklı ve uzun ömürlü olarak kabul edilirken, mini dental implantlar çok uzun süre dayanabilir ve geleneksel rotaya gidemeyen veya gitmek istemeyen kişiler için harika bir seçenektir.

Mini diş implantları hem geleneksel implantlara hem de doğal dişlerinize benziyor – büyük olasılıkla diş hekiminizden başka hiç kimse yeni implantlarınız ile diğer dişleriniz arasındaki farkı söyleyemeyecek.

Daha yaşlıysanız veya daha önce kemik erimesi yaşadıysanız, mini dental implantların geleneksel dental implantlardan daha iyi bir seçenek olabileceğini unutmayın.

Kemik erimesi – Vücudunuzun kemik dokusunu parçalayıp emmesi olarak düşünebilirsiniz, bu da kemik dokusundan kan dolaşımınıza kalsiyum transferiyle sonuçlanır.

Dişlerinizle ilgili bir rezorpsiyon geçmişiniz varsa, mini dental implantlar daha iyi bir seçim olabilir.

Mini diş implantlarının yerleştirilmesi de daha kolaydır çünkü yeni dişlerinizin bir sinire veya sinüse çok yakın yerleştirilme şansı daha azdır, çünkü bunlar genel olarak daha küçüktür.

Daha küçük çap, onlara bir şey olursa, tamir etmenin veya tamir etmenin daha az acı verici olduğu anlamına gelir.

Yurtdışından ( dental tourism )gelmek isteyen hastalarımız öncesinde bilgi alması gerekmektedir.